(ne)Musíme si pomáhat?

(ne)Musíme si pomáhat?
Budou to tři roky, kdy za mnou přišla kolegyně (dnes už kamarádka),že chce se mnou strašně dělat jeden projekt. Nechtělo se mi dělat projekt. Nechtělo se mi ho dělat s ní. Ano, pravda vystupuje na povrch po tolika letech. Nechtělo se mi věřit, že pubertální elita našeho ústavu radostně poskočí, až se dozví, že může dělat něco navíc, ve svém volném čase, aniž by je na konci čekala výhra zájezdu do USA či nový i-phone.
Všechny takové akce mi přišly trochu alternativní, trochu ekologické a nějak mimo mě jdoucí. Akce pro nenamalované aktivistky v eko-lněném oděvu zemitých barev. Ani nevím, proč mám takový odstup k těmto vlastně bohulibým činnostem a sluníčkovým lidem? Možná proto, že všichni tak trochu šeptají, jejich obličej si nezapamatujete ani po třetím setkání a do dnešní doby manažerů a zmalovaných celebrit se vlastně vůbec nehodí. Jsem krutá.
Do projektu jsem šla. Asi proto, že ve svém životě beru to, co přijde. Asi, že to vlastně nebyl špatný nápad. A asi, že všechno může být příležitost a zkušenost a možná taky proto, že v té době jsem se starala maximálně o Chumlu.
Pubertální elita našeho ústavu mě překvapila. Našli se tací, kterým bylo jedno, že nic nevyhrají, a kteří chtěli pomáhat. Chtěli být aktivní. Svůj volný čas věnovali těm bohulibým činnostem a možná na chvilku byli i sluníčkoví. Vydrželo jim to rok. Asi vyrostli. Asi začali vydělávat, aby měli na nové i-phony. Asi zjistili, že ta pomoc je sice hezká, ale zas to není něco, co by chtěli dělat 24 hodin 7 dní v týdnu.
Moje kolegyně (dnes už kamarádka) chce pomáhat pořád. A pořád chce měnit. A pořád chce zlepšovat. A nějak na to nemá lidi. Některé negativistky otěhotněly, porodily a kromě Chumly se starají o pytel blech a muže. A mládí vpřed  se někde zaseklo napůl cesty, a pokud se nenakopne, tak vpřed ani krok.
Třeba se dneska musí altruismus trochu nakopávat. Třeba jsou dneska kromě pomahačů potřeba i ti, co zatahají za nitky a zatočí klikou. Nebo ne?


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Fat boy slim

Teorie všeho

Bobule