Mělas to vědět

 

Když je Elis nešťastná, tak zkrabatí čelo, z pusinky má rohlík a je jasný, že bude následovat srdceryvný pláč, mamiiiintooo. Když je nešťastnej Anýz, tak si výše uvedené vynásobte tisícem a začnete se lehce přibližovat míře jejího emocionálního kolapsu – u ní totiž lze těžko odhadnout, jestli jenom zakopla nebo si zrovna zlomila tři žebra. Oběma je vcelku jedno, jestli v tu danou chvíli hnětu těsto, myju záchod nebo hovořím s někým po telefonu (výčet činností tak nějak definuje současnou náplň mého života…). Všechno to drama na mě hodí a vyžadují okamžitou útěchu. A já odhazuju práci i předměty a letím. Supermatka Adéla.

Když je velkej člověk nešťastnej nebo ho něco bolí – třeba duše nebo tak… většinou si řekne, že to přejde, že to není nic tak strašnýho, jako třeba konec světa nebo vymírání ohrožených druhů. Taky většinou na otázku Jak ti je? Odpovídá Ale jo, jde to, v pohodě, žádná tragédie. Přeci by nepřidělával starosti svým milovaným, aby se jim zkrabatilo čelo a z pusy měli rohlík. Lžeme trochu jim, a hodně sami sobě.

Když jsem skoukla ten hit z názvu v čele s botoxovou Nicole a vrásčitým navždyklukem Hughem, tak jsem se plácla do čela několikrát. Ale úplně nejvíc jsem vrtěla hlavou nad nesmyslem toho, že věhlasná psycholožka, co s lehce nadzvednutým obočím (no víc to už asi nejde, viď, Nicole) prokoukne všechny slabosti svých pacientů a projede je laserovým zrakem až na dno jejich duší, nepozná, že má doma tak trochu šílenýho sociopata. No tak pardon, to přeci není možný?!

Nebo jo?

Máme domovy, jaký chceme mít, jsme lidmi, jakými nás chtějí mít ostatní? Věříme, že všechno už dávno víme, a že nám všichni popravdě řeknou, co se v nich děje? Všechny moudra, co říkáme a radíme ostatním, taky sami žijeme?

Supermatka Adéla – tam je to jasný, jen si vymyslím nějakej slušivej outfitek.

Superžena Adéla? Jooo, to nevím…

Vzaly mě záda. Buď je to z toho, jak místo činek zvedám sedmnáctikilovou Elis, a nebo z toho, že jsem se dneska asi pětsekrát sehnula, abych zvedla jeden z miliardy předmětů, co narušujou představu o uklizeném domově...anebo se Superžena porouchala..

PS: ten obrázek miluju!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Fat boy slim

Teorie všeho

Bobule